Saturday, January 02, 2010

semalam start tahun baru dan bermulanya azam baru gua

gua balik kerja kul 11:30 malam pastu sampai rumah jer trus gua kuarkan henpon pastu gua snap gambar bulan. dalam berita ada cakap malam kang ada gerhana bulan. bulan malam tu bukan main cantik lagi. bulatan penuh dengan cahaya yang terang. dikelilingi cahaya bentuk cincin. awan malam tu gua tengok duduk side tepi jer keliling bulan. dia bagi peluang untuk bulan tu berposing kot. (tak cantik ar gambo yang gua snap tu. cam gampang jer hasilnyer.. nanti ar kalau gua dah kaya kang gua angkat dslr satu.. baru true nak angkat gambar)

settle snap gambar gua masuk rumah, gua lepak jap. sekadar melepaskan lelah. then gua mandi. gua kalau mandi memang take time sikit. so dalam tengah mencurahkan air di badan gua terdengar sayup sayup bunyi letupan mercun menandakan tahun baru dah muncul. so harapan gua nak tengok pecikan bunga api kat padang ipoh tak kesampaian. lantak lah.

lepas mandi gua on pc. gua bukak email gua layan blog gua layan ym. gua nak tunggu gerhana bulan kang. diorang cakap gerhana tu dalam pukul 3:20 pagi lebih kurang. terhangguk hangguk kepala gua depan pc . makin dekat makin dekat kepala gua depan skrin pc, gua angkat kepala gua kasi belakang sikit, kasi maintain stabil dan duduk dalam posisi menaip mengikut standart. selang berapa minit pastu dah terhayun kebelakang plak.' huh' kata gua terkejut . nasib baik tak terlentang. sedar sedar dah pukul tiga pagi. mata gua layu giler. trus gua cargas pegi tido. besok ar gua tengok bulan tu. mesti ada sesaper kang yang rajin rakam n publish kat tenet sok.

pagi tu macam biasa gua terbangun jam lapan. pastu kul 9:30 pagi gua pegi kerja, sampai jer tempat kerja gua, kat parking lot jer gua dah bukak kotak rokok and gua puff sebatang. rokok semalam ada belen lagi nam batang ar pulak. taim rehat sembang pasal prestasi bagai nak rak siap angkat angkat tangan segala dah macam ceramah politik. ada customer buat lawak depan gua, gua kutuk kaw kaw punya (dalam hati jer laa). ada ka dia kentut depan gua pastu buat muka derk jer. apa dia ingat ni amerika ka suka suka hati nak kentut depan orang yang tak dikenali. kalau depan member kentut cam tu tak pe la aku respek. kaki aku ringan jer nak paranawei . cilakak betul. balik kerja malam tu pukul sepuluh malam. camna nak g jogging.

rasanya azam gua yang berjaya cuma blog nie je kot. itu pun dah hari ke dua . tapi tak pe. ada lagi 363 hari lagi untuk gua mencapaikan azam gua untuk tahun 2010 nie. doa doa kan gua ye.

so itu lah bermulanya azam tahun baru gua. amacam tercapai tak azam gua. hahahaha

5 org sedang keliru:

halida inia Saturday, January 02, 2010 7:52:00 PM  

yay!!!dapat jd 1st follower!!yay!yay!

gua Monday, January 04, 2010 9:47:00 AM  

gua pun suke gak . baru first day dah ada follower.hahhaha yay yay yihaa.

Mr & Mrs Sallehudin Tuesday, January 05, 2010 10:50:00 PM  

Emm.. ok wish U semoga u dpt mencapai azam U. Nak berenti merokok kan?? good luck..

Mr & Mrs Sallehudin Tuesday, January 05, 2010 10:50:00 PM  

Emm.. ok wish U semoga u dpt mencapai azam U. Nak berenti merokok kan?? good luck..

gua Wednesday, January 06, 2010 7:07:00 PM  

yes... gua sedang mencuba sedaya upaya.. tq.

Satu bulan punya cerita

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP